fbpx
Image Alt

ΥΓΕΙΑ - ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

άνδρας σε μπάρα με βάρη γυμναστηρίου, κόπωση

Γιατι νιωθω κουρασμενη συνεχεια;

Οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής, οι πολλές υποχρεώσεις, το άγχος και η έλλειψη επαρκούς ύπνου μπορεί να μας προκαλέσει μια διαρκή κούραση που δεν περνά ούτε με μερικές ώρες ύπνου παραπάνω. Αν νιώθετε ότι δεν μπορείτε να φορτίσετε τις μπαταρίες σας ό,τι κι αν κάνετε, αναζητήστε την αιτία ώστε να βρείτε και τη λύση στο πρόβλημα.

Σωστή διατροφή και ενυδάτωση

Είμαστε ό,τι τρώμε, λένε, κι αυτό ισχύει και στην περίπτωση της κόπωσης. Η αφυδάτωση μπορεί να μας προκαλέσει κούραση αλλά και ζάλη ή ναυτία. Φροντίστε να πίνετε αρκετό νερό και να τρώτε φρούτα και λαχανικά που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό. Είναι επίσης σημαντικό να τρώτε τροφές από όλες τις ομάδες ώστε να μην έχετε έλλειψη βιταμινών ή σιδήρου που οδηγεί σε μια διαρκή κούραση.

Πρόληψη

Η κούραση-ειδικά αν την νιώθουμε συνέχεια- δεν είναι κάτι που πρέπει να το αφήσουμε να περάσει. Είναι μια καλή ευκαιρία να κάνουμε ένα ιατρικό check-up και να ελέγξουμε αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα υγείας. Για παράδειγμα, ο θυρεοειδής μπορεί να συσχετίζεται με την έλλειψη ενέργειας.

Φροντίστε τον εαυτό σας

Αν κουράζεστε στη δουλειά ή με τις οικογενειακές υποχρεώσεις, βάλτε προτεραιότητες. Αποφασίστε να μην τα κάνετε όλα αλλά μόνο ό,τι είναι απαραίτητο. Μην κάνετε πράγματα που σας ζορίζουν ή σας κουράζουν.

Χρόνος για εσάς

Μέσα στην ημέρα καλό είναι να βρίσκετε λίγο χρόνο για τον εαυτό σας. Καθίστε στον καναπέ κι απλά χαλαρώστε χωρίς να σκέφτεστε τίποτα, διαβάστε ένα βιβλίο ή κάντε κάτι που σας ευχαριστεί και σας ηρεμεί.

Κοιμηθείτε

Ο ποιοτικός ύπνος δεν αφορά μόνο στις ώρες που κοιμόμαστε. Φροντίστε ώστε να κοιμάστε πάντα ήρεμοι, τις σωστές ώρες και στο σωστό περιβάλλον. Απομακρύνετε τις ηλεκτρονικές συσκευές από το υπνοδωμάτιο και να έχετε πάντα κλειστά τα φώτα.