fbpx
Image Alt

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

τυρί, μέλι, μπισκότα βρώμης, χουρμάδες, σποράκια, καρύδια, πεκάν, ελιές, σωστή διατροφή, πλούσια διατροφή, υγεία και διατροφή, μεσογειακή διατροφή, fitness

Τροφες για την υγιη ρυθμιση του μεταβολισμου

Ο μεταβολισμός είναι ο μηχανισμός του οργανισμού σας που εκτός από τη θερμοκρασία του σώματος ρυθμίζει και τις ανάγκες σας σε ενέργεια. Ο ρυθμός του μεταβολισμού είναι διαφορετικός σε κάθε άνθρωπο και ποικίλλει ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, το ύψος, την φυσική δραστηριότητα αλλά και τους κληρονομικούς παράγοντες. Για αυτό όταν λέμε ότι για να χάσουμε κιλά πρέπει να «ξυπνήσουμε» τον μεταβολισμό εννοούμε ότι πρέπει να παρέχουμε στον οργανισμό μας τροφές που ενισχύουν τη λειτουργία του. Ποιες είναι όμως αυτές οι τροφές;

 

Γαλακτοκομικά
Το παραδοσιακό αγελαδινό γάλα περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά για τον οργανισμό σας. Εκτός από ασβέστιο που είναι απαραίτητο για ισχυρά οστά και δόντια, προσφέρει πολλές βιταμίνες και μέταλλα, συμπεριλαμβανομένου και του ιωδίου. Φροντίστε λοιπόν να καταναλώνετε καθημερινά μέχρι 250 ml γάλακτος (αν δεν σας αρέσει το γιαούρτι και το τυρί είναι εξίσου καλές προτάσεις), προσθέτοντάς το τόσο στο πρωινό σας γεύμα όσο και στις σάλτσες που συνοδεύουν τα ζυμαρικά σας ή στο smoothie.

 

Ψάρι
Τα ψάρια έχουν πολλά οφέλη για τον οργανισμό σας ειδικά εκείνα που περιέχουν ιώδιο. Το ιώδιο είναι μέταλλο αναγκαίο για πολλές ορμόνες που παράγει ο θυροειδής, ορμόνες που ελέγχουν πόση ενέργεια καταναλώνουμε καθώς και ορμόνες που σχετίζονται με την σωματική και εγκεφαλική ανάπτυξη. Προσθέστε 2-3 φορές την εβδομάδα ψάρια των 100 γρ. στη διατροφή σας φρέσκα ή από κονσέρβα.

 

Αυγά
Το αυγό είναι μια καλή επιλογή για να ρυθμίσετε τον μεταβολισμό σας καθώς περιέχει σελήνιο. Το σελήνιο είναι ένα ανόργανο ιχνοστοιχείο το οποίο λειτουργεί ως αντιοξειδωτικό για το σώμα σας και κάνει καλό στην λειτουργία του θυρεοειδούς σας.

 

Ξηροί καρποί Βραζιλίας
Μόνο 30 γρ. ή απλά μια χούφτα ξηρών καρπών είναι υπεραρκετή για τον οργανισμό σας. Οι ξηροί καρποί Βραζιλίας θεωρούνται ιδανικοί για τη ρύθμιση του θυρεοειδή καθώς μόνο 3 ξηροί καρποί περιέχουν όλο το σελήνιο που χρειάζεται καθημερινά το σώμα σας.

 

Φύκια
Kelp, kombu, wakame είναι μερικά από τα φύκια που πρέπει να εντάξετε στη διατροφή σας καθώς περιέχουν περισσότερο ιώδιο από κάθε άλλη ποικιλία φυκιών. Δοκιμάστε να τα καταναλώσετε αποξηραμένα, μαζί με μια σάλτσα ζυμαρικών ή μέσα στη σαλάτα σας.