fbpx
Image Alt

Σωματική Άσκηση

κορίτσι με κοτσίδα τρέχει, άθληση και υγεία, τζόκινγκ

Τζοκινγκ: ολα οσα πρεπει να ξερετε πριν ξεκινησετε

Το τζόκινγκ αποκτά ολοένα και περισσότερους οπαδούς κι αυτό γιατί είναι μια άσκηση που όχι μόνο μας κρατά σε φόρμα και γυμνάζει όλο το σώμα αλλά και μας προσφέρει ευεξία και απίστευτη ενέργεια. Αν είστε πρωτάρης στο τζόκινγκ τότε καλό είναι να προετοιμαστείτε σωστά ώστε να αποφύγετε τραυματισμούς αλλά και να έχετε το καλύτερο αποτέλεσμα.

Μπορούν όλοι και πάντα να κάνουν τζόκινγκ;

Φυσικά μπορούν όλοι οι άνθρωποι να κάνουν τζόκινγκ δεδομένου ότι έχουν καλή υγεία, ακόμα κι αν είναι πρωτάρηδες. Εάν ανησυχείτε για κάποιο πρόβλημα υγείας ή για τη φυσική σας κατάσταση, συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν ξεκινήσετε τζόκινγκ αλλά και οποιαδήποτε μέθοδο γυμναστικής.

Πριν ξεκινήσετε

Καλό είναι πριν ξεκινήσετε το τζόκινγκ να κάνετε ένα μικρό ζέσταμα με διατάσεις ώστε να αποφύγετε τραυματισμούς και θλάσεις. Μπορείτε ακόμα αντί για διατάσεις να ξεκινήσετε το ζέσταμα με περπάτημα αυξάνοντας τον ρυθμό σταδιακά.

Πριν ή μετά τη δουλειά;

Κάποιοι προτιμούν να κάνουν τζόκινγκ το πρωί για να ξεκινήσουν την μέρα τους με ενέργεια και κάποιοι το απόγευμα ή το βράδυ για να χαλαρώσουν.  Για μέγιστα αποτελέσματα είναι προτιμότερο να κάνετε τζόκινγκ το πρωί ή το βράδυ επειδή η ατμόσφαιρα το ευνοεί αρκεί να έχετε φροντίσει να έχετε φάει τουλάχιστον 2 ώρες πριν ξεκινήσετε.

Ενυδάτωση

Η ενυδάτωση είναι σημαντική και όταν κάνετε τζόκινγκ και καλό είναι να πίνετε νερό μετά την άσκηση. Για κάθε μία ώρα τζόκινγκ υπολογίστε ότι πρέπει να καταναλώνετε 1 λίτρο νερό μετά τη γυμναστική, ενώ εάν υπερβείτε την ώρα μπορείτε να πιείτε λίγο νερό επιπλέον και κατά τη διάρκεια.